Ocena ryzyka maszyny w automatyce przemysłowej Ocena ryzyka maszyny to proces analizowania potencjalnych zagrożeń związanych z maszyną lub urządzeniem w miejscu pracy. Jej celem jest identyfikacja i redukcja ryzyka do…
W firmie IMI – Polska działania realizujemy w oparciu o kluczowe wskaźniki efektywności , które pomagają nam w osiągnieciu założonych celów w różnych obszarach / działach naszej firmy. Nasze KPI’s spełniają podstawowe założenia dla wskaźników a mianowicie.
- Są mierzalne. Dlatego stosujemy się wskaźniki ilościowe. Dzięki temu możliwe jest tworzenie ich zestawień oraz obserwowanie tendencji – tak, aby łatwiej podejmować decyzje.
- Odnoszą się do postawionych, konkretnych celów działania. Tak, aby wskazywały, czy obrany kierunek postępowania jest właściwy.
- Są jasne, przejrzyste i obiektywne – tak, aby w każdej chwili dało się podać konkretną wartość.
- Nie mogą ze sobą kolidować – a to oznacza, że kluczowymi dla Ciebie wskaźnikami efektywności kampanii nie mogą być w tym samym czasie np. niski budżet na wszystkie działania promocyjne oraz wysokie zasięgi dzięki płatnej promocji.
Nasze wskaźniki KPI są stosowane w rozmaitych aspektach działania przedsiębiorstwa. Stosuje się je np. w procesie produkcyjnym, zwłaszcza w systemach opartych na lean managemencie czy w obszarze CAD . Jednak najczęściej o KPI mówi się w kontekście zakupów oraz marketingu .
Lista wskaźników, które można by brać pod uwagę podczas oceny efektywności działań przedsiębiorstwa , jest bardzo długa.
Z jednej strony to dobra wiadomość, ponieważ możemy uzyskać dostęp do bardzo szerokiego zestawu danych, a co za tym idzie – wyciągnąć pogłębione wnioski. Jednak z drugiej strony zbyt duża ilość wskaźników to tez nie dobrze . Ta zasada odnosi się również do doboru KPI. Przypomnijmy, są to kluczowe wskaźniki efektywności, a zatem te najważniejsze, które realnie wpływają na powodzenie prowadzonych działań, a nie wszystkie.
Wyobraź sobie, że masz ocenić efektywność prowadzonych projektów , a przed Tobą nie 5 czy 10, ale np. 40 arkuszy kalkulacyjnych, tabelek czy wykresów. Owszem, uzyskałbyś dzięki niemu moc informacji, jednak ich analiza byłaby ogromnie czasochłonna, a wyniki w wielu przypadkach sprowadzałyby się do tych samych wniosków.
Dlatego należy wybrać określone wskaźniki KPI – te, które są najbardziej adekwatne do specyfiki prowadzonych aktywności.
Wyznaczenie kluczowych KPI to dopiero pierwszy krok w stronę skutecznej weryfikacji efektywności podejmowanych działań. W kolejnym należy wskazać narzędzia, które posłużą do gromadzenia i analizowania tych informacji. Wiele z nich otrzymasz z systemu, z którego korzystasz. Do otrzymania pogłębionych wiadomości potrzebne jest zaś specjalistyczne oprogramowanie i wiedza jak z niego korzystać
Trzeba też pamiętać, że dane uzyskane z KPI muszą zostać przetworzone, opracowane i przeanalizowane – tak, aby na ich podstawie dało się podejmować konkretne działania. Najlepiej powierzyć to zadanie kierownikom poszczególnych komórek tak jak to ma miejsce w IMI – Polska